Zestaw (szkolenie, dokumentacja) nr 10 017
Informacje o produkcie:
Obowiązkowe szkolenia e-learningowe, publikacja elektroniczna (e‑book) oraz wdrożeniowa dokumentacja prawna dla biura nieruchomości.
Zamów zestaw Powrót do listy produktówTytuł:
Przeciwdziałanie praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu
w biurze obrotu nieruchomościami.
Obowiązkowe szkolenia, e-book oraz dokumentacja prawna.
Składniki zestawu: System dokumentacji prawnej, szkolenia e‑learningowe oraz publikacja elektroniczna (e-book)
Cena: 299 złotych
Absolwent studiów wyższych na kierunku Prawo na Uniwersytecie Jagiellońskim.
Absolwent studiów wyższych na kierunku Ekonomia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie.
Doradca restrukturyzacyjny i syndyk mas upadłościowych z wieloletnim doświadczeniem.
Autor kilkunastu publikacji z zakresu prawa rynku nieruchomości, w tym w szczególności czterotomowej serii "Encyklopedia Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami" oraz opracowania specjalistycznego "Analiza zasad i skutków przekształcenia użytkowania wieczystego w prawo własności od dnia 1 stycznia 2019 roku".
Organizator:
Kancelaria Prawa Gospodarczego i Nieruchomości Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
Dostęp: Szkolenia realizowane są przez Internet, każdy Uczestnik otrzymuje nadto e‑book w popularnym formacie PDF oraz kompletną dokumentację wdrożeniową.
Czas trwania szkolenia wchodzącego w skład zestawu: 6 godzin edukacyjnych
Zaświadczenie: pisemne oraz elektroniczne
Cel kursu: Zapewnienie wdrożenia przepisów ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu przez pośrednika w obrocie nieruchomościami.
OPIS
„Encyklopedia Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami” stanowi serię publikacji poświęconych prawnym i praktycznym aspektom prowadzenia biura nieruchomości. W trzech tomach zebrane zostały wszystkie informacje, potrzebne do prowadzenia działalności z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Autorem publikacji jest Dariusz Vestri, prawnik oraz ekonomista, od 10 lat zajmujący się obsługą prawną rynku nieruchomości oraz doskonaleniem zawodowym pośredników w obrocie nieruchomościami i rzeczoznawców majątkowych. Konsultant - Iwona Vestri jest pośrednikiem w obrocie nieruchomościami z ponad 15 letnim doświadczeniem zawodowym, uprawnioną z obowiązujących do 31 grudnia 2013 roku państwowych licencji zawodowych ( lic. nr 3361 ).
Publikacje szczegółowo opisują należyty sposób wykonywania czynności pośrednika, a częścią każdej z nich jest gotowa dokumentacja prawna pozwalająca prowadzić działalność gospodarczą z zakresu pośrednictwa w obrocie nieruchomościami nawet osobom, które nie miały wcześniej doświadczenia w tej branży.
Tom III. Encyklopedii zatytułowany „Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w działalności pośrednika w obrocie nieruchomościami” poświęcony jest metodyce wykonania przez pośrednika w obrocie nieruchomościami obowiązków wynikających z ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ( z późniejszymi zmianami ). Publikacja zawiera również ogół dokumentacji prawnej wymaganej do wykonania norm ustawowych oraz instrukcję jej wykorzystania.
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami począwszy od 13 lipca 2018 roku objęci zostali obowiązkiem stosowania norm ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ( Dz.U. 2018 poz. 723 z późn. zm. ). Na podstawie art. 2 pkt 18 tej ustawy pośrednicy w obrocie nieruchomościami są instytucjami obowiązanymi, co skutkuje koniecznością wdrożenia narzędzi zapobiegania praniu pieniędzy w ich przedsiębiorstwie. W niewielkim zakresie obowiązek ten zostaje wyłączony od dnia 31 lipca 2021 roku w razie pośrednictwa w zawarciu umowy najmu lub dzierżawy.
Na podstawie ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ( w skrócie: ustawy ) pośrednicy w obrocie nieruchomościami zobowiązani zostali w szczególności do:
- wyznaczenia osób odpowiedzialnych za wykonanie norm ustawy na podstawie art. 6 - 8 ustawy;
- identyfikacji i oceny ryzyka związanego z praniem pieniędzy i finansowaniem terroryzmu odnoszącego się do ich działalności ( art. 27 ustawy );
- stosowania środków bezpieczeństwa finansowego wobec klientów ( kontrahentów oraz innych osób, które otrzymują usługi pośrednika w obrocie nieruchomościami ), na podstawie art. 33 i następnych ustawy;
- rozpoznania ryzyka prania pieniędzy oraz finansowania terroryzmu związanego ze stosunkami gospodarczymi z konkretnym klientem lub świadczeniem na rzecz klienta w ramach transakcji okazjonalnej – na podstawie art. 33 ustawy;
- wdrożenia wewnętrznej procedury w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu - art. 50 ustawy;
- wdrożenia procedury anonimowego zgłaszania naruszeń przez pracowników lub inne osoby wykonujące czynności na rzecz instytucji obowiązanej – art. 53 ustawy;
- ukształtowania prawnej sytuacji pracowników i zleceniobiorców oraz zapewnienia im niezbędnego przeszkolenia – art. 52 ustawy;
- dokonywania niezbędnych zgłoszeń do organów władzy publicznej według norm rozdziału siódmego i ósmego ustawy;
- zapewnienia przechowywania dokumentacji i analiz stwierdzających wykonanie norm ustawy.
Obowiązki pośrednika w obrocie nieruchomościami w zakresie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu mają w większości charakter czynności technicznych i organizacyjnych. Niektóre z nich jednak wykonywane są w trakcie zawierania umowy pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Powoduje to, że ich zaniechanie jest z łatwością możliwe do ustalenia dla podmiotów trzecich. Poza ryzykiem wykorzystania działalności pośrednika w obrocie nieruchomościami do prania pieniędzy powoduje to również groźbę sankcji publicznoprawnych. Ta ostatnia jest prawdopodobna w razie konfliktu z kontrahentem o wynagrodzenie.
Trzeci tom Encyklopedii Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami „Przeciwdziałanie praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w działalności pośrednika w obrocie nieruchomościami” dostępny jest wraz z zestawem szkoleń, których ukończenie wymagane jest od osób stosujących normy ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
Szkolenia, publikacja oraz dokumentacja wdrożeniowa przygotowane zostały przez Dariusza Vestri, prawnika, ekonomistę i wieloletniego syndyka masy upadłości. Z tej przyczyny, obok oddania do rąk Użytkowników dokumentacji i narzędzi formalnie wyczerpujących obowiązki pośredników w obrocie nieruchomościami, materiał pozwala na rzeczywiste nabycie praktycznej wiedzy o metodyce prania pieniędzy, ukrywania majątku przed wierzycielami i wykorzystywania pośredników w obrocie nieruchomościami w tym procesie.
Wszystkie składniki zestawu uwzględniają nowelizacje przepisów ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu wchodzące w życie do dnia 31 sierpnia 2023 roku ( w tym nowelizację obowiązującą od 31 października 2021 roku ).
W serii Encyklopedia Pośrednictwa w Obrocie Nieruchomościami wydano również:
- Tom I: Umowa pośrednictwa w obrocie nieruchomościami
- Tom II: Przetwarzanie danych osobowych i wdrożenie przepisów RODO w biurze obrotu nieruchomościami
SZCZEGÓLNIE
POLECAMY DLA
Zestaw szkoleń oraz dokumentacji wdrożeniowej przygotowany jest dla pośredników w obrocie nieruchomościami oraz podmiotów zamierzających rozpocząć działalność w zakresie pośrednictwa w obrocie nieruchomościami. Obowiązki w zakresie zapobiegania praniu pieniędzy ciążą przy tym nie tylko na pośrednikach prowadzących biura nieruchomości, ale również osobach samozatrudnionych, które w praktyce wykonują czynności wyłącznie na rzecz innego pośrednika w obrocie nieruchomościami. Cena zestawu obejmuje szkolenia dla pośrednika prowadzącego biuro nieruchomości, agentów zatrudnionych oraz agentów prowadzących działalność gospodarczą jako osoby samozatrudnione.
Dokumentacja wdrożeniowa przygotowana została w wersjach dla działalności gospodarczej prowadzonej przez osobę fizyczną ( w tym dla pośrednika prowadzącego biuro i agentów ), spółek cywilnych oraz spółek prawa handlowego ( osobowych i kapitałowych ). Dokumentacja wdrożeniowa przygotowana jest z uwzględnieniem specyfiki biura nieruchomości jako instytucji obowiązanej i jej wykorzystanie przez inne podmioty wymaga odrębnego przystosowania.
SKŁADNIKI KURSU
Zestaw procedur i wymaganej ustawą dokumentacji wdrożeniowej obejmuje w szczególności gotowe:
- procedury wskazania osób odpowiedzialnych za realizację postanowień ustawy ( art. 6-8 ustawy );
- specjalistyczną ocenę ryzyka prania pieniędzy i finansowania terroryzmu w działalności pośrednika z uwzględnieniem różnych charakterystyk działalności biura ( art. 27 ustawy );
- procedury stosowania środków bezpieczeństwa finansowego w kontaktach z klientami ( art. 33 ust. 1 ustawy );
- formularze kart klienta, pozwalające na wolne od uchybień wykonanie środków bezpieczeństwa finansowego i ocenę ryzyka związanego ze świadczeniem usługi pośrednictwa;
- wewnętrzne procedury instytucji obowiązanej ( art. 50 ust. 1 ustawy oraz art. 53 ustawy );
- szkolenia osób odpowiedzialnych za wykonanie norm ustawy – w praktyce pośrednika w obrocie nieruchomościami przeszkolenia wymaga ogół agentów ( art. 52 ustawy );
- zasady przechowywania dokumentacji niezbędnej do wykazania wykonania obowiązków ( art. 49 ustawy ).
Produkt przygotowany został z uwzględnieniem metod minimalizacji skutków ewentualnych zaniechań następujących po 13 lipca 2018 roku.
Zestaw szkoleń obejmuje:
1. szkolenia dla kadry zarządzającej ( oraz osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą ),
2. szkolenia dla pracowników.
Szkolenia realizują obowiązek szkoleniowy nałożony przez art. 52 ustawy z dnia 1 marca 2018 roku o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu ( Dz.U. 2018 poz. 723 z późn. zm. ).
W ramach licencji nabywca może przeszkolić w ciągu roku do 10 osób ( w zakresie objętym punktem pierwszym lub drugim ). Udział w szkoleniu stwierdzony jest zaświadczeniem w formie elektronicznej ( dostępnym do pobrania ). W cenie usługi zawarte jest jednokrotne wysłanie zaświadczenia ( zaświadczeń ) w formie korespondencji poleconej. O chwili wysyłki partii zaświadczeń decyduje Użytkownik.